Właściciele nowszych modeli samochodów z silnikiem Diesla na pewno świetnie znają nazwę AdBlue. Osoby, które dopiero kupiły samochód, w których zastosowana jest technologia SCR pewnością chciałyby wiedzieć, dlaczego muszą kupować nie tylko paliwo, ale także AdBlue.
Pod nazwą AdBlue kryje się wodny roztwór mocznika. Jest to substancja, której wtrysk ma na celu zmniejszyć ilość tlenków azotu, które wraz ze spalinami emitowanymi przez silniki Diesla trafiały do atmosfery. W katalizatorach SCR zachodzi szereg reakcji chemicznych. Gdy ulegają one zakończeniu, z tlenku azotu pozostaje jedynie azot i para wodna. Są to substancje, które nie są szkodliwe.
Technologia SCR po raz pierwszy pojawiła się w samochodach ciężarowych z silnikami Diesla. Pierwsze pojazdy z katalizatorami SCR pojawiły się na drogach w 2006 roku. Sześć lat później na drogi zaczęły wyjeżdżać pierwsze samochody osobowe z wysokoprężnymi silnikami, w których zastosowano katalizatory SCR.
Firma Storage Partners tworzy dystrybutory do AdBlue dla stacji paliw i firm transportowych. Każdy stworzony przez nich kontener do AdBlue jest najwyższej jakości, a jakość przechowywanego w nich płynu pozostaje nienaruszona, tak aby optymalnie spełnić swoją rolę w technologii SCR, czyli redukować szkodliwe gazy ze spalin samochodowych.