Technologia SCR to skrót od selektywnej redukcji katalitycznej, która służy do ograniczenia emisji tlenków azotu (NOX) przez silniki Diesla. Ta znana technologia jest stosowana we wszystkich nowych samochodach osobowych, ciężarowych, autobusach oraz maszynach budowlanych napędzanych silnikiem wysokoprężnym. W artykule przedstawimy, czym dokładnie jest technologia SCR, jak działa oraz jakie są jej zalety i wady.
Jak działa technologia SCR?
Proces polega na wtryskiwaniu roztworu mocznika (AdBlue lub DEF) do układu wydechowego, które w wyniku reakcji chemicznej w specjalnym katalizatorze tlenki azotu przekształcają się w bezpieczne składniki: wodę i azot. Zastosowanie technologii SCR pozwala na znaczne obniżenie emisji tych tlenków o ponad 90%. Dodatkowo, proces ten nie wpływa na zużycie paliwa ani moc silnika.
Zalety i wady technologii SCR
Jedną z głównych zalet technologii SCR jest jej skuteczność w redukcji emisji tlenków azotu. Poza tym, proces ten jest bardzo łatwy w obsłudze i nie wymaga dużej liczby elementów. Wadą może być konieczność stosowania specjalnego płynu (AdBlue lub DEF), co wymaga dodatkowego kosztu oraz utrzymania odpowiedniego zbiornika na ten płyn.
Producent zbiorników na AdBlue
Firma Storage Partners to wiodący producent zbiorników na AdBlue. W ofercie firmy znajdują się zbiorniki do AdBlue w różnych rozmiarach oraz kształtach, zapewniające łatwy dostęp do płynu oraz jego bezpieczne przechowywanie.